• Tillverkning i Tyskland
  • 10 års garanti¹
  • Från 475 kr gratis leverans*
  • Mer än 1 miljon nöjda kunder

FAQ Home Page

Help Center

TOP 10
Ska jag fixa lekredskapet i marken?
Även om din lekutrustning verkar stabil och säker: För att garantera dina barns säkerhet rekommenderar vi att du förankrar varje lekutrustning i marken. Denna förankring ökar tornets eller gungans stabilitet! Alla ankare skruvas fast i lektornets stolpar och - beroende på vilken ankartyp du väljer - syns inte från utsidan. I allmänhet rekommenderar vi att du förankrar varje tornstolpe i marken. Stegar och klätterväggar ska också fästas med 2 ankare vardera. Mer information finns i respektive produktbeskrivning. Tips: Våra vinkelankare är perfekta för alla torn.
Hur monterar man ramen och ankarna i betong?
Montera ankarna i betong och ramen på följande sätt: Montera ramen och placera den på den slutliga platsen. Var uppmärksam på säkerhetsavstånden enligt monteringsanvisningen. Märk ut området runt stolparna där basen ska ligga. Flytta ramen så att du lätt kan gräva alla hål. Observera Hålen ska vara ca 70 cm djupa och ca 30 cm i diameter. Montera ankarna på insidan av stolparna. Ställ nu tillbaka grundstrukturen i sin slutliga position. Lekställningen måste stå plant. Använd stenar eller träkilar som hjälp. Häll den färdigblandade betongen i hålen tills ca 60 cm av den är fylld. Se till att endast ankarna är täckta med betong och inte går upp över stolparna. När betongen har torkat kan du fylla på med matjord. Se till att stödstolparna på din lekplatsutrustning har kontakt med marken när de är ingjutna. Korrekt förankring är nödvändig för stabiliteten i din lekställning och hjälper till att undvika faror. Dessutom skyddar den dina skruvar från för tidig rost.
Behöver jag en byggritning för att sätta upp lekställningen?
En byggritning är inte nödvändig, eftersom lekredskapet först monteras i sin helhet och sedan gjuts i betong på sin slutliga plats. Se fråga 2 för mer information om att bygga ramen.
Är det nödvändigt att förborra hålen för skruvarna?
Efter att träet på din lekplatsutrustning har torkat rekommenderar vi att du förborrar hålen innan du skruvar i skruvarna. Detta minimerar risken för sprickbildning. Dessutom förhindrar detta att skruvarnas legering skadas och du undviker för tidig rost.
Var hittar jag monteringsanvisningarna till min Wickey-lekplatsutrustning?
Monteringsanvisningarna skickas till dig med din beställning i den medföljande skruvpåsen. Om de, mot förmodan, inte ingår kan du kontakta vår kundtjänst via [email protected] så skickar vi dem igen.
Kan lekredskapet sättas upp på ett annorlunda sätt än vad som beskrivs?
DIna lekande barns välbefinnande och deras säkerhet kommer alltid först för dig som förälder och även för oss. Av denna anledning rekommenderar vi att man bygger våra lekställningar enligt vår monteringsanvisning. Även om nästan alla våra lekställningar är konstruerade och designade på ett sådant sätt att de skulle kunna monteras spegelvänt, kan man undvika farliga situationer genom att man montera enligt monteringsanvisningen.
Vilket trä använder Wickey?
Det impregnerade Wickey-träet av tall eller gran kommer från naturlig och hållbar odling och står för särskilt lång livslängd på utomhusområden. Det gör att våra produkter står stadigt, vilket garanterar rolig och säkert lek.
Hur och när kan man nå er?
Du kan nå oss med hjälp av kontaktformuläret och traditionellt via telefon. Du kan nå oss från måndag till fredag ​​mellan 09:00 och 12:00 på följande nummer: +46 (0) 101 992 503
Vi ber dig beakta våra telefontider. Kundservice på engelska och tyska.
Kommer transportföraren att hjälpa mig att bära Wickey-lekplatsutrustningen till min tomt?
Leveransen är gratis till trottoarkanten - och sedan är det din tur.
Vad gör jag om jag vill returnera en vara?
Om de varor som ska returneras är speditionsvaror samordnar vi gemensamt med dig ett hämtningsdatum för speditionsfirman och tar hela kostnaden för returen. Om paketen däremot är mindre ber vi dig att returnera dem själv till en pakettjänstleverantör som du väljer. Tips: Välj alltid samma pakettjänstleverantör som var ansvarig för att leverera dina varor. Detta är vanligtvis det billigaste alternativet. För en snabb och smidig process rekommenderar vi att du använder vårt returformulär. Detta förfarande är dock inte obligatoriskt.
View all
Beställning
Varför är det nödvändigt att lämna ett telefonnummer?
På grund av sin storlek levereras våra lekställningar inte med en konventionell pakettjänst utan med en lastbil med lyftplattform. För att komma överens om det perfekta leveransdatumet med dig kommer speditionsfirman att kontakta dig per telefon. På så sätt ser vi till att du är hemma och att din lekställning kan levereras i tid.
Är det möjligt att beställa från Wickey på telefon?
Din beställning kan bara göras online via vår webbshop.
Kan min faktureringsadress skilja sig från leveransadressen?
Naturligtvis är olika fakturerings- och leveransadresser inga problem alls: Med bara ett klick kan du ange en annan leveransadress i kassan.
Varför finns det prisskillnader mellan olika länder/butiker?
Detta har bland annat att göra med landsspecifika förhållanden som beräkning av fraktkostnader.
Vi gör vårt bästa för att begränsa dessa skillnader så långt det är möjligt, men vi kan inte förhindra dem helt. Priserna i butiken är de som gäller för varje land. I några av våra butiker erbjuder vi leveranser till ett annat land. Du kan läsa denna information i våra butiker under Beställning och leverans.
Får jag en bekräftelse på min beställning?
När du har avslutat din shoppingtur vill vi naturligtvis inte att du ska behöva vänta på oss. Vi skickar omedelbart en orderbekräftelse till din e-postadress med all viktig information om hur du går vidare. Om du, trots allt, inte får en orderbekräftelse, kontaktar du bara vår hårt arbetande kundtjänst på +46 (0)101 992 503. De hjälper dig gärna!
Kan jag också beställa från Wickey med min smartphone?
Visst, du kan enkelt bläddra i vår butik med din smartphone och naturligtvis även beställa.
Fram till när kan jag avbryta min beställning?
Om varorna ännu inte har lämnat vårt lager eller om du ännu inte har betalat kan du enkelt avbryta beställningen. Detta betyder: så länge du ännu inte har fått en leveransbekräftelse kan du enkelt avbryta din beställning. Oroa dig inte, om du redan har betalat får du alltid tillbaka dina pengar.
Kan jag ändra min orderinformation efteråt?
Så länge varan du vill ha finns fortfarande i kundvagnen och beställningen inte har slutförts kan du enkelt ändra och anpassa beställningsinformationen. Så snart du har slutfört din beställning kan inga ytterligare ändringar göras.
Var hittar jag ångerblanketten ?
Inom de första 14 dagarna har du rätt att säga upp avtalet utan att ange skäl. Mer information om detta och formuläret hittar du här: ångerrätt.
View all
Betalning
Vilka betalningsmetoder kan jag välja hos Wickey?
För att du enkelt ska kunna betala din beställning erbjuder vi dig ett urval av de mest populära betalningsmetoderna i vår butik: Kreditkort Förskottsbetalning PayPal ApplePay Obs! Fakturabeloppet på din beställning konverteras till EUR. Om du betalar med kreditkort eller PayPal används den dagligen uppdaterade växelkursen. Fast växelkurs (11,34 skr/€), avvikelse från dagsaktuell växelkurs kan inträffa. Om du har några frågor får du gärna kontakta oss. Du hittar mer information om våra betalningsmetoder här:
När dras beloppet från mitt kreditkort?
Ditt kreditkort debiteras så snart beställningen görs. Kontrollera alltid hur avbetalningarna för ditt kreditkort fungerar.
Är det möjligt att ändra betalningsmetod med kort varsel?
Kontrollera att du har valt den betalningsmetod du vill ha innan du beställer. Tyvärr är det inte möjligt att ändra betalningsmetod med kort varsel.
Erbjuder Wickey finansieringshjälp eller avbetalning?
Det finns för närvarande inte möjlighet att betala för varorna i delbetalningar, men använd gärna någon av de andra betalningsmetoderna, de är funkar väldigt bra!
Vilka är Wickeys bankuppgifter?
Våra bankuppgifter är som följer: Wickey GmbH & Co. KG
IBAN: DE72 3125 1220 1400 0138 58
BIC/SWIFT: WELADED1ERK Se till att du som avsedd användning anger din betalningsreferens (till exempel: RFxx xxx xxx xxx x) så att vi lätt kan koppla ihop din betalning med din beställning. Så snart vi har mottagit och bokfört din betalning kommer du att få en bekräftelse på mottagandet av betalningen från oss via e-post.
Hur säker är betalningsmetoden?
I enlighet med mottot "säkerheten först" är din säkerhet mycket viktig för oss och våra betalningspartners. För att säkerställa smidig betalningshantering arbetar vi bara med etablerade betalningsexperter som följer de högsta säkerhetsstandarderna och använder sofistikerade system för förebyggande av bedrägerier.
När och hur får jag fakturan?
Du får fakturan för din beställning efter att din leverans lämnar vårt lager, via e-post.
Kan fakturan ställas ut på mitt företags namn?
Du kan naturligtvis också få fakturan i ditt företags namn. Fyll i de två fälten "Företag" och "momsreg.nr." i kassan.
Hur visas moms på fakturan?
Moms visas inte som en separat fakturapost. Det står dock på fakturan att det totala beloppet är inklusive moms.
Kan du köpa presentkort hos Wickey?
Det är för närvarande inte möjligt att köpa presentkort hos oss - men vem vet, detta kan komma att förändras!
View all
Frakt och leverans
Hur levereras Wickey-produkter?
Vi levererar vår lekplatsutrustning till dig genom spedition. Du kan få mindre produkter och tillbehör med pakettjänst.
Med vilka speditörer och paketleverantörer samarbetar Wickey?
Eftersom vi har landsspecifika Wickey-butiker i nästan hela Europa arbetar vi med ett stort antal speditörer. För mindre paket samarbetar vi med DHL, GLS, DPD eller UPS.
Hur packas lekplatsutrustningen från Wickey?
Säkerheten först - vårt motto vid förpackning! Du tar emot våra varor som är packade på ett säkert, robust och stadigt förpackat sätt, som paket eller på pall med skyddsfilm. Större paket, till exempel lekställningar eller gungor, levereras lika säkert till dig av speditören ända till trottoarkanten.
Vad ska jag tänka på och kontrollera vid min leverans?
I princip bör du kontrollera om det finns externa skador innan du accepterar att motta paketet och vid behov vägra godkännande om paketet visar betydande skador. Innan du sätter igång med monteringen bör du noggrant undersöka leveransen igen. Använd monteringsanvisningarna för att kontrollera att din beställning är komplett och leta efter eventuella defekter på balkar, brädor och enskilda delar.
Kommer en order på flera Wickey-produkter att levereras på samma gång?
I grund och botten: En beställning, en leverans! Om du inte har handlat så mycket att allt helt enkelt inte passar i ett paket. Beroende på situation och volym kan våra barnsängar och små lekställningar också skickas i flera paket.
Kommer transportföraren att hjälpa mig att bära Wickey-lekplatsutrustningen till min tomt?
Leveransen är gratis till trottoarkanten - och sedan är det din tur.
Är det möjligt att ändra leveranstiden hos speditören med kort varsel?
Om du behöver skjuta upp leveransdatumet med kort varsel är allt du behöver göra att ringa oss på +46 (0) 101 992 503. Det kan dock uppkomma lagringskostnader och extra kostnader hos speditören, vilka kan behöva betalas av dig med förbehåll och beroende på situationen. Kontakta vår kundtjänst per telefon för mer information.
Vad gör jag om jag inte är hemma när leveransen sker?
Vi ber dig att undvika denna situation så långt som möjligt för att undvika extraarbete för alla inblandade parter så mycket som möjligt. Om det är absolut omöjligt för dig att hålla den avtalade tiden går vi in: I detta fall kommer speditören att kontakta oss och vi kommer i vår tur att kontakta dig för att komma överens om ett nytt leveransdatum.
Kan beställningen hämtas på plats?
Även om vi gärna skulle vilja hälsa på var och en av våra kunder personligen är det tyvärr inte möjligt att hämta produkter på plats av organisatoriska skäl.
Kan min beställning levereras till en paketstation?
Tyvärr är det i allmänhet inte möjligt. Men naturligtvis kan du också välja en adress som leveransplats där en person du litar på tar emot varorna åt dig.
View all
Returer
Vad gör jag om jag vill returnera en vara?
Om de varor som ska returneras är speditionsvaror samordnar vi gemensamt med dig ett hämtningsdatum för speditionsfirman och tar hela kostnaden för returen. Om paketen däremot är mindre ber vi dig att returnera dem själv till en pakettjänstleverantör som du väljer. Tips: Välj alltid samma pakettjänstleverantör som var ansvarig för att leverera dina varor. Detta är vanligtvis det billigaste alternativet. För en snabb och smidig process rekommenderar vi att du använder vårt returformulär. Detta förfarande är dock inte obligatoriskt.
Hur länge har jag möjlighet att reklamera en vara?
Det finns ingen grundläggande reklamationsperiod. Våra trädelar är garanterade i 10 år och tillbehör i 2 år. Detta påverkar inte lagstadgade bestämmelser. Mer information finns också i våra ångerrätt.
Vad gör jag om min beställning är ofullständig eller skadad?
Om du märker några externa transportskador vid leveransen, vänligen be transportören att notera detta på följesedeln. Tyvärr kan transportskador inte alltid undvikas och vi kommer att samarbeta med dig för att hitta en tillfredsställande lösning. Det bästa du kan göra är att först få en översikt över komponenternas fullständighet och skada med hjälp av monteringsanvisningarna och ta bilder. Kontakta oss sedan med hjälp av vårt kontaktformulär och skicka de berörda komponenterna inklusive bilder till oss. Vi återkommer till dig så snart som möjligt med en lämplig lösning. Om en vara saknas är processen likadan: Jämför först alla delar du fått med monteringsanvisningarna och använd dem för att anteckna vilka delar som saknas. Skicka den här listan till vår kundtjänst. Vi återkommer till dig så snart som möjligt med en lämplig lösning.
Vad gör jag om jag vill byta en vara?
Du kan också byta en vara med hjälp av returformuläret. Ange din e-postadress och ditt beställningsnummer och följ instruktionerna. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig omedelbart för att diskutera det fortsatta förfarandet med dig.
Hur får jag tillbaka mina pengar?
Återbetalningen beror på vald betalningsmetod. Om du har betalat för din beställning i förväg kan du skicka oss dina kontouppgifter så att vi kan behandla återbetalningen. Om du har beställt via PayPal, kreditkort eller Amazon är dina betalningsuppgifter redan lagrade och vi behöver inga ytterligare detaljer för att behandla din återbetalning. Vi ber dig också att notera att ersättningen kan ta upp till 14 dagar.
Kommer Wickey att bekräfta mottagandet av min retur?
Så snart vi har fått din retur får du naturligtvis ett e-postmeddelande från oss, där vi bekräftar mottagandet av din retur.
Kan jag själv välja speditionsfirma för att returnera ett lekredskap från Wickey?
Av logistiska skäl kan vi tyvärr inte erbjuda dig ett val av speditör. Det är inte heller möjligt för oss att vidarebefordra information från speditionsfirman, eftersom de ofta arbetar med underleverantörer under leveransen.
Om min lekplatsutrustning levereras mycket skadad, kan jag då vägra att ta emot den?
Vi ber dig att acceptera varorna först och inte vägra att ta emot dem. Be leverantören/föraren att registrera alla transportskador på fraktsedeln och kontakta oss sedan omedelbart så att vi kan skicka ersättningsvaror gratis och hitta en tillfredsställande lösning för dig.
View all
Montering och säkerhet
Var hittar jag monteringsanvisningarna till min Wickey-lekplatsutrustning?
Monteringsanvisningarna skickas till dig med din beställning i den medföljande skruvpåsen. Om de, mot förmodan, inte ingår kan du kontakta vår kundtjänst via [email protected] så skickar vi dem igen.
Hur mycket tid har jag att planera för att montera lekplatsutrustningen?
Erfarenheten har visat att med hjälp av en hjälpande hand och tack vare detaljerade monteringsanvisningar går monteringen snabbt och enkelt: som tumregel och beroende på din hantverksskicklighet behöver du cirka 6 arbetstimmar för våra minsta lekställningar - då räknar vi inte med betonggjutningen. Vi rekommenderar att du ber två personer att hjälpa dig med den största lekställningen. Då blir ni klara på 8 arbetstimmar. Och när dina vänner ändå är där kan de stanna på en trevlig middag.
Vilka material behöver jag för monteringen?
Brädorna och stolparna är färdigsågade och det nödvändiga skruvmaterialet, inklusive täcklock, ingår också i leveransen. Du behöver följande verktyg för montering: Sladdlös skruvdragare Vattenpass Gummihammare Vinkel Hylssats Tips: När du fäster de medföljande skruvarna måste du använda rätt bitstorlek för att förhindra för tidiga rostangrepp och skador.
När organiserar jag ett monteringsteam?
Se till att din beställning har levererats fullständigt och utan brister innan du ber om hjälp med monteringen. Detta sparar ansträngning, tid och pengar och dina medarbetare kan börja arbetet utan problem.
Kan lekredskapet sättas upp på ett annorlunda sätt än vad som beskrivs?
DIna lekande barns välbefinnande och deras säkerhet kommer alltid först för dig som förälder och även för oss. Av denna anledning rekommenderar vi att man bygger våra lekställningar enligt vår monteringsanvisning. Även om nästan alla våra lekställningar är konstruerade och designade på ett sådant sätt att de skulle kunna monteras spegelvänt, kan man undvika farliga situationer genom att man montera enligt monteringsanvisningen.
Hur monterar jag vattenanslutningen på min rutschkanan?
För montering behöver du en borr med en diameter på 4 mm och en minsta längd på 5 cm. Du behöver också ett fint sandpapper för att slipa bort överflödigt borrmaterial som uppstår längst upp på rutschkanan. För anslutningen krävs en halv tums slang och en slangklämma. Observera: Observera att endast våra 175 cm, 220 cm och 300 cm vågiga rutschkanor har en vattenanslutning. På baksidan av rutschkanan finns ett anslutningsrör som markerar platsen för vattenanslutningen. För in borrkronan genom röret underifrån och börja borra hålet. De resulterande kanterna kan tas bort med borrhuvudspetsen. De återstående flisorna kan slipas ned med fint sandpapper. Tips: Tryck inte för hårt vid slipning för att undvika repor på rutschkanan. Skruva sedan slangen på en halv tum på anslutningsröret och fäst den med slangklämman. Nu kan vattenleken börja!
Hur måste ytan vara så att lekplatsutrustningen kan stå säkert?
Det är bäst att ställa din Wickey-lekplatsutrustning på en plan yta. Gräsmattor eller sandytor med tillräckligt med utrymme runt ställningen är mycket lämpliga för detta. Fallskyddsmattor rekommenderas för hårdare mark.
Ska jag fixa lekredskapet i marken?
Även om din lekutrustning verkar stabil och säker: För att garantera dina barns säkerhet rekommenderar vi att du förankrar varje lekutrustning i marken. Denna förankring ökar tornets eller gungans stabilitet! Alla ankare skruvas fast i lektornets stolpar och - beroende på vilken ankartyp du väljer - syns inte från utsidan. I allmänhet rekommenderar vi att du förankrar varje tornstolpe i marken. Stegar och klätterväggar ska också fästas med 2 ankare vardera. Mer information finns i respektive produktbeskrivning. Tips: Våra vinkelankare är perfekta för alla torn.
Vilka ankare bör jag använda och ingår de i lekplatsutrustningen?
Du måste beställa till ankarna till din lekplatsutrustning. Ta en titt på produktsidan för din produkt: Där ger vi rekommendationer vilken typ av ankare och vilket antal vi rekommenderar för ditt torn. finger-swipe Flytta bordet Vinkelankare
Wickey SolidLock
Jordankare
Wickey SimpleLock
Jordankare
Wickey QuickLock
Fyrkantiga stolpar och
sneda stegar
check check check Gungstolpar check check times Runda stolpar times check check Tiny-/Flyer-serien check check times Smart-/Prime-serien check check times Lös, sandig mark
(förankras alltid i betong)
check check check Hård, stenig mark check check times Monteringstips Enkel montering* Förankras i betong Enkel montering* Förankras i betong Enkel montering* Skruvas fast eller
förankras i betong Stabilitet Stabil och säker (Premium) Stabil och säker (Premium) Stabil och säker (Standaard) *Rekommendation: Montering på innersidan, ankaret kan inte ses från utsidan
Behöver jag en byggritning för att sätta upp lekställningen?
En byggritning är inte nödvändig, eftersom lekredskapet först monteras i sin helhet och sedan gjuts i betong på sin slutliga plats.Se fråga: "Hur monterar man ramen och ankarna i betong?" för mer information om att bygga ramen.
View all
Augmented Reality
Vad är Augmented Reality (AR)?
För att göra det enklare för dig att hitta dina drömmmars lekställning erbjuder vi dig vår augmented reality-funktion. Augmented Reality (förkortat AR) är en datorstödd uppfattning av verkligheten, som utökas till att omfatta virtuella element. När det gäller Wickeys AR-funktion betyder det följande: Vi ger dig möjligheten att använda din smartphone för att integrera våra lekställningar virtuellt i din trädgård innan du köper dem. Så du kan i förväg bestämma vilket lekställning som passar din trädgård bäst eller bestämma den optimala platsen.
Hur fungerar augmented reality-funktionen genom min smartphone?
Smartphone-version: Klicka på länken: "Visa i trädgården" Du hittar länken på respektive produktsida för lekställningarna.
Augmented reality-funktionen öppnas automatiskt på din smartphone. Denna process kan ta några sekunder. Placera lekställningen du vill ha i din trädgård. Allt du behöver göra är att flytta din mobiltelefon fram och tillbaka till önskad plats. Viktigt: Du behöver tillräckligt med plats för att placera lekställningen i full storlek. Du kan flytta och/eller rotera lekställningen som du vill.
Hur fungerar funktionen för augmented reality på min dator?
Desktop-version: Klicka på länken: "Visa i trädgården" Du hittar länken på respektive produktsida för lekställningarna.
Skanna QR-koden med din smartphonekamera. Placera lekställningen du vill ha i din trädgård. Allt du behöver göra är att flytta din mobiltelefon fram och tillbaka till önskad plats. Viktigt: Du behöver tillräckligt med plats för att placera lekställningen i full storlek. Du kan flytta och/eller rotera lekställningen som du vill.
Vilka lekställningar kan jag se i min trädgård med augmented reality-funktionen?
Alla lekställningar med AR-funktion finns här.
Vilka smartphones har stöd för augmented reality-funktionen?
En lista över alla kompatibla enheter finns här. Vi beklagar om din smartphone inte finns med på listan. Vi utökar kontinuerligt vår lista.
View all
Träinfo
Vilket trä använder Wickey?
Det impregnerade Wickey-träet av tall eller gran kommer från naturlig och hållbar odling och står för särskilt lång livslängd på utomhusområden. Det gör att våra produkter står stadigt, vilket garanterar rolig och säkert lek.
Är sprickor, kvisthål och grönaktig färg i träet ofarliga?
Trä är en naturlig produkt och inga två träd är varandra lika. Små sprickor eller kvisthål är därför ganska vanliga. Enligt DIN-standard 4074 påverkas träets statik inte av sprickor som är mindre än en fjärdedel av balkens längd eller tjocklek - tvärtom visar de till och med att träet fortfarande arbetar!
Varför förändras träets volym?
Om virket lagras i särskilt fuktiga eller torra förhållanden kan träet expandera eller dra ihop sig lite. Detta är inte bara ofarligt, det är bra eftersom träet på vis kan tåla väder och miljö på ett optimalt sätt.
Min lekplatsutrustning har på vissa ställen vita/gröna fläckar. Är det mögel?
Om din Wickey-produkt visar mindre vita eller grönaktiga missfärgningar behöver du inte oroa dig: det händer att salter från träet och impregneringen kan samlas och tränga ut på ytan. Du kan ignorera dessa fläckar. Men om de stör dig kan du helt enkelt försiktigt slipa de drabbade områdena.
Vad är tryckimpregnerat trä?
Vårt trä står för år av lekglädje och för att garantera det ser vi till att det är slitstarkt. Därför impregnerar vi det med hjälp av en tryckprocess. Skyddsalter pressas in i träet under högt tryck. På detta sätt skyddas träet permanent mot insekter, svamp, mögel och konstant kontakt med marken och med vatten.
Är det normalt att träet är fuktigt?
I allmänhet är fukt inte en anledning till oro: erfarenheten har visat att det kan ta ett tag innan fukten som skapas under impregneringsprocessen försvinner helt från träet. Det är bara viktigt att träet packas upp omedelbart efter mottagandet och förvaras på en torr plats tills det monteras.
Ska jag lasera min klätterställning och vilken lasyr är bäst för den?
Du behöver inte lasera eller lackera vårt trä. Tack vare väderbeständig tryckimpregnering är den väl skyddad mot väder och vind. Om du fortfarande vill ha en skyddsglasyr kan du naturligtvis behandla träet med en speciell permanent skyddsfärg eller lasyr som är certifierad enligt DIN EN 71 del 3. Dessa lasyrer är säkra för barn och miljön.
Hur kan jag få bort de gröna fläckarna?
Genom impregneringen av vårt virke i trycksprocessen och träets ständiga arbete kan det hända att lite salt rinner ut i små områden. Du kan enkelt slipa bort dem eller bara lämna kvar dem om de inte stör dig.
Vad kan jag göra för att motverka att lekplatsutrustningen av trä inte sväller eller krymper?
Om träet blir fuktigt eller har lagrats länge kan volymen skifta något. För att undvika detta, förvara den på en torr plats och inte för länge. Och du vill väl ändå inte låta dina barn vänta på sitt helt nya lekredskap från Wickey, eller hur?
View all
Kvalitet och garanti
Hur många års garanti får jag på Wickeys lekredskap?
Eftersom vi har fullt förtroende för våra produkter ger vi dig 10 års garanti * på alla trädelar när du samtidigt köper våra egentillverkade ankare. I alla andra fall gäller den lagstadgade garantin. *Den annonserade garantin gäller för alla trädelar om du samtidigt köper vårt eget ankare. I alla andra fall gäller den lagstadgade garantin.... Mer information om garantiansvarets omfattning och dess giltighet hittar du i vår garantiförklaring.
Vid vilken tidpunkt börjar garantiperioden?
Garantiperioden börjar med mottagandet av varorna. Konsumentens lagstadgade rättigheter (garantirättigheter och ångerrätt) begränsas inte av garantin.
När gäller inte garantin?
Innehållet i garantin är en hållbarhetsgaranti på alla delar av den köpta varan. Denna garanti gäller endast om minst ett av våra egentillverkade ankare köptes tillsammans med den köpta varan. Om detta inte är fallet har kunden inga ytterligare garantianspråk på skadade trädelar efter att den lagstadgade garantin har upphört.
Garantin gäller inte heller om kunden eller en tredje part orsakar felet i trädelarna genom fel montering eller om felet beror på skador på trädelarna till följd av felaktig användning eller lagring av kunden själv eller en tredje part. Skador på grund av vandalism av kunden själv eller av tredje part, trätypiska egenskaper eller väderrelaterade skador undantas också från garantin.
View all

Laddar...

Jämför Produkter

chevron-right