Frakt och leverans
Vi levererar vår lekplatsutrustning till dig genom spedition. Du kan få mindre produkter och tillbehör med pakettjänst.
Eftersom vi har landsspecifika Wickey-butiker i nästan hela Europa arbetar vi med ett stort antal speditörer. För mindre paket samarbetar vi med DHL, GLS, DPD eller UPS.
Säkerheten först - vårt motto vid förpackning! Du tar emot våra varor som är packade på ett säkert, robust och stadigt förpackat sätt, som paket eller på pall med skyddsfilm. Större paket, till exempel lekställningar eller gungor, levereras lika säkert till dig av speditören ända till trottoarkanten.
I princip bör du kontrollera om det finns externa skador innan du accepterar att motta paketet och vid behov vägra godkännande om paketet visar betydande skador. Innan du sätter igång med monteringen bör du noggrant undersöka leveransen igen. Använd monteringsanvisningarna för att kontrollera att din beställning är komplett och leta efter eventuella defekter på balkar, brädor och enskilda delar.
I grund och botten: En beställning, en leverans! Om du inte har handlat så mycket att allt helt enkelt inte passar i ett paket. Beroende på situation och volym kan våra barnsängar och små lekställningar också skickas i flera paket.
Leveransen är gratis till trottoarkanten - och sedan är det din tur.
Om du behöver skjuta upp leveransdatumet med kort varsel är allt du behöver göra att ringa oss på +46 (0) 101 992 503. Det kan dock uppkomma lagringskostnader och extra kostnader hos speditören, vilka kan behöva betalas av dig med förbehåll och beroende på situationen. Kontakta vår kundtjänst per telefon för mer information.
Vi ber dig att undvika denna situation så långt som möjligt för att undvika extraarbete för alla inblandade parter så mycket som möjligt. Om det är absolut omöjligt för dig att hålla den avtalade tiden går vi in: I detta fall kommer speditören att kontakta oss och vi kommer i vår tur att kontakta dig för att komma överens om ett nytt leveransdatum.
Även om vi gärna skulle vilja hälsa på var och en av våra kunder personligen är det tyvärr inte möjligt att hämta produkter på plats av organisatoriska skäl.
Tyvärr är det i allmänhet inte möjligt. Men naturligtvis kan du också välja en adress som leveransplats där en person du litar på tar emot varorna åt dig.
Tyvärr är detta inte möjligt av organisatoriska skäl. Vi försöker dock att få de beställda varorna till dig så snabbt som möjligt.
Du har möjlighet att komma överens om leveransdagen tillsammans med speditören. Det exakta leveransdatumet bör dock vara senast tre dagar efter att speditören har kontaktats. Annars kan lagerkostnader och extra kostnader uppkomma vilka betalas av dig med förbehåll och beroende på situationen.
Känslan av oavbruten semester har ett pris: Ja, det tillkommer avgifter i detta fall. Du hittar dem i vår butik för ditt land/din ö.
Känslan av oavbruten semester har ett pris: Ja, det tillkommer avgifter i detta fall. Du hittar dem i vår butik för ditt land/din ö.
Så snart din beställning lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse. Kontakta vår kundtjänst för mer information om leveransstatus.
Den genomsnittliga leveranstiden för en vara finns på respektive produktsida. Den period som anges där börjar alltid efter mottagandet av din betalning.
Om du beställer flera varor, var och en med olika leveranstider, kan du alltid använda den längsta angivna leveranstiden som vägledning. Observera också att din leverans kan bestå av flera paket.