Returer
Om de varor som ska returneras är speditionsvaror samordnar vi gemensamt med dig ett hämtningsdatum för speditionsfirman och tar hela kostnaden för returen.
Om paketen däremot är mindre ber vi dig att returnera dem själv till en pakettjänstleverantör som du väljer.
Tips: Välj alltid samma pakettjänstleverantör som var ansvarig för att leverera dina varor. Detta är vanligtvis det billigaste alternativet.
För en snabb och smidig process rekommenderar vi att du använder vårt returformulär. Detta förfarande är dock inte obligatoriskt.
Det finns ingen grundläggande reklamationsperiod. Våra trädelar är garanterade i 10 år och tillbehör i 2 år. Detta påverkar inte lagstadgade bestämmelser. Mer information finns också i våra ångerrätt.
Om du märker några externa transportskador vid leveransen, vänligen be transportören att notera detta på följesedeln. Tyvärr kan transportskador inte alltid undvikas och vi kommer att samarbeta med dig för att hitta en tillfredsställande lösning. Det bästa du kan göra är att först få en översikt över komponenternas fullständighet och skada med hjälp av monteringsanvisningarna och ta bilder. Kontakta oss sedan med hjälp av vårt kontaktformulär och skicka de berörda komponenterna inklusive bilder till oss. Vi återkommer till dig så snart som möjligt med en lämplig lösning.
Om en vara saknas är processen likadan: Jämför först alla delar du fått med monteringsanvisningarna och använd dem för att anteckna vilka delar som saknas. Skicka den här listan till vår kundtjänst. Vi återkommer till dig så snart som möjligt med en lämplig lösning.
Du kan också byta en vara med hjälp av returformuläret. Ange din e-postadress och ditt beställningsnummer och följ instruktionerna. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig omedelbart för att diskutera det fortsatta förfarandet med dig.
Återbetalningen beror på vald betalningsmetod. Om du har betalat för din beställning i förväg kan du skicka oss dina kontouppgifter så att vi kan behandla återbetalningen. Om du har beställt via PayPal, kreditkort eller Amazon är dina betalningsuppgifter redan lagrade och vi behöver inga ytterligare detaljer för att behandla din återbetalning. Vi ber dig också att notera att ersättningen kan ta upp till 14 dagar.
Så snart vi har fått din retur får du naturligtvis ett e-postmeddelande från oss, där vi bekräftar mottagandet av din retur.
Av logistiska skäl kan vi tyvärr inte erbjuda dig ett val av speditör. Det är inte heller möjligt för oss att vidarebefordra information från speditionsfirman, eftersom de ofta arbetar med underleverantörer under leveransen.
Vi ber dig att acceptera varorna först och inte vägra att ta emot dem. Be leverantören/föraren att registrera alla transportskador på fraktsedeln och kontakta oss sedan omedelbart så att vi kan skicka ersättningsvaror gratis och hitta en tillfredsställande lösning för dig.